home o nas Dziecko Mama Moda Lifestyle Lovestyle Zuza mówi Współpraca

wtorek, 14 października 2014

Tort - przepis i sztuczki :)




Nie było innej możliwości. Postanowiłam samodzielnie przygotować tort dla Zuzi. Trochę przerażał mnie fakt, że robię to po raz 1. w życiu, a efekt końcowy będę mogła ocenić dopiero wtedy, kiedy tort wyląduje na talerzach gości... 



Główną przeszkodą był brak piekarnika. Prodiż zaczął się rozłączać i przygotowanie biszkoptu było niemożliwe. Przyznaję bez bicia, biszkopt kupiłam. To nie był najgorszy pomysł, bo dzięki temu czas wykonania tortu skrócił się maksymalnie. Tort jest bajecznie prostu i nieziemsko pyszny. Do tego ładny. :) 

Sztuczka: Do dekoracji tortu użyłam lukru maślanego z tego przepisu.




Składniki:
500 gram serka mascarpone
400 ml śmietany 36%
1 łyżeczka cukru waniliowego / aromatu waniliowego / kilka ziaren wanilii
3-4 łyżki cukru pudru (lub więcej, wg uznania)

Do przełożenia biszkoptu użyłam konfitury truskawkowej, do nasączenia kompotu truskawkowego.

Przygotowanie:
Śmietanę, na min. 1-2 h przed przygotowaniem, wkładamy do lodówki, żeby się dobrze schłodziła. Tylko dobrze schłodzona śmietana, dobrze nam się ubije. :) Ubijamy śmietanę. Dodajemy stopniowo pozostałe składniki. Jeśli naszym zdaniem masa jest za mało słodka, możemy dodać więcej cukru pudru.

Wcześniej przygotowany biszkopt (u mnie 3 warstwy), nasączamy kompotem truskawkowym, smarujemy konfiturą, na koniec nakładamy masę.

Do dekoracji użyłam podłużnych biszkoptów (trzeba posmarować delikatnie boki tortu, aby się trzymały), wstążki oraz lukru maślanego

Możesz wydrukować przepis klikając TUTAJ. 


Tort przygotowany z pomocą sprzętu Russell Hobbs . Dokładnie - TEGO. :)

1 komentarz:

  1. Super :) Takie własne wypieki cieszą :) Chętnie zobaczyłabym jak tort wygląda na talerzu, aż mi ślinka pociekła ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się nasza przestrzeń, zostaw tu coś od siebie.

AddThis