home o nas Dziecko Mama Moda Lifestyle Lovestyle Zuza mówi Współpraca

piątek, 16 maja 2014

Guzik



Znalazła Guzik. Jakiś stary, lekko pęknięty, różowy Guzik. Dla mnie nic specjalnego, ale wiadomo, że dzieci patrzą na świat inaczej. Guzik zjadł z nami śniadanie i układał puzle, rysował i kreślił kreski w kolorowankach. Zuzia umyła guziczkowi zęby, napoiła i nakarmiła. 
Tym razem na spacer wyszłyśmy bez wózka. Zuzia usiadła z Guzikiem i zaczęła mu opowiadać niestworzone historie w swoim magicznym języku suahili, sprytnie przeplatając kilka słów, które zdążyła poznać „dada, mama, mniamniam” . Guzik pewnie się domyślił, że pójdziemy kupić ulubione, mleczne bułeczki dla Zuzi. Wyszłyśmy z klatki, lekko rozbawione typowymi zaczepkami Zuzi. Tu pan sąsiad, tu pani sąsiadka. Wszystkim trzeba powiedzieć ukochane „teść!” i „papa!”. Na środku chodnika stanęła dziewczynka. Dziewczynka chora na Zespół Downa. Stała i bacznie przyglądała się Zuzi. Zuzia, małymi kroczkami, co chwilę spoglądając na mnie, podeszła do dziewczynki. Pogłaskała ją po głowie i powiedziała „aja”. Po sekundzie wyciągnęła dłoń i dała jej Guzik. Na twarzy Nieznajomej pojawił się uśmiech. Jeden z piękniejszych jakie w życiu widziałam. Trzymały się za ręce jeszcze kilka minut. A Dziewczynka z wielką radością zaczęła Zuzi pokazywać wszystko to, co sprawiało, że w jej oczach pojawiała się radość – kwiaty, drzewa, liście, promienie słońca, pies, kałuża i nowe kalosze... W oczach moich i tacie Nieznajomej, łzy...

-Ja wiem, czemu płaczę, a pani? - zapytał. 
-Ze szczęścia, proszę pana, ze szczęścia.


Nawet jeśli nie jestem dobrą mamą, to jestem spokojna. Mam dobre dziecko.  



[to ostatnia mina numer #1, nazywa się "ząbkujemy".]



sukienka - SH / kurteczka - SH / rajstopki - SH / buciki - zara kids / czapeczka - textylia market

13 komentarzy:

  1. Nawet ja się rozryczałam. Fantastyczną masz córkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chwila ulontna a zostanie w sercu na zawsze! Cudny wpis,cudne dziecko! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne rzęsy, ale to akurat wiesz...
    Piękno bycia dzieckiem polega właśnie na tym, na niezawracaniu sobie głowy głupimi różnicami między ludźmii, nie ocenianiu, kochaniu lubieniu, prostota sama w sobie. Cudowna chwila :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja kocham to w dzieciach! Aż się wzruszyłam!

    OdpowiedzUsuń
  5. To cudowne! Niech Zuzia taka zostanie, niech z tego nigdy nie wyrasta! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna historia, czasem chciała bym patrzeć na świat oczami dziecka. Z ufnością, otwartością, z radością...
    A już oczami Zuzu to każdy by chciał :)
    Buzi :* Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż się wzruszyłam... Jejku... Dzieci są cudowne! Niech Zuzia się nigdy nie zmienia:) Masz dobre dziecko:) A to Twoja zasługa że tak ją wychowałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzieci widzą inaczej. Patrzą sercem, czują sercem, sercem myślą.
    Masz cudowną córeczkę o ogromnym sercu. A ona ma najcudowniejszą nauczycielkę na świecie.
    Ma ciebie. I to od Ciebie uczy się jak z tego serca korzystać :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się nasza przestrzeń, zostaw tu coś od siebie.

AddThis