home o nas Dziecko Mama Moda Lifestyle Lovestyle Zuza mówi Współpraca

środa, 16 kwietnia 2014

DIY: spódniczka tutu




Dziś na facebooku pokazałam Wam nasze nowe tutu. Spódniczki wszystkim i z pewnością kochane przez mamy małe Księżniczki. A jak ją zrobić samemu w domu? 

Poradnik "jak zrobić tutu" jakiś czas temu wysłała mi koleżanka. Była to instrukcja pochodząca z jakiegoś zagranicznego bloga. Adresu nie pamiętałam, obrazka nie zapisałam, ale pomysł w głowie został. Świat zaczął szaleć na punkcie tiulu, oszalałam i ja. Na chwilę. :)
Jako, że człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach, mam dla Was kilka rad. 

1. Najlepiej kup tiul na szpulce. Najładniej wygląda sztywny, można go dodatkowo ciekawie "ugniatać". 
2. Brokat to zły pomysł. Świeci mi się cały dom.
3. Paski nie muszą być równej długości. 
4. Zadbaj o odpowiednią długość spódniczki. 25 cm długości na dziewczynkę o wzrośnie 81 cm to zdecydowanie za dużo. 
5. Na spódniczkę długości 25 cm, wąską w pasie zużyłam 3 taśmy po 9 m. - spódniczka jest bardzo "bogata". 
6. W trakcie robótki gumka najprawdopodobniej się trochę rozciągnie. 
7. Gumka powinna być w kolorze tiulu, bądź zbliżonym.
8. Dużym ułatwieniem byłoby zamocowanie gumki np. na małym krzesełku.  

Czego potrzebujesz? 




1. Zmierz Księżniczkę.
2. Odmierz i zszyj gumkę. (to będzie baza Twojej spódniczki)
3. Przygotuj paski z tiulu.
Jeśli masz tiul na szpulce wystarczy przygotować paski o ok. 2-krotnej długości spódniczki.
4. Mocujemy paski tiulu. (bez używania igły, nitki, maszyny do szycia etc.)

Pasek składamy w pół, całość przekładamy pod gumkę (nad gumką utworzy się pętelka), a przez pętelkę przeciągamy oba końce (jednocześnie) i zaciągamy.
5. Czynność powtarzamy dla każdego paska. :)

pomysł nie jest mojego autorstwa.
źródło zdjęć do obrazka "co potrzebujesz":pl.strima.com ; stoklasa.pl ; slubne-dekoracje.pl


9 komentarzy:

  1. Uwielbiam kombinować coś sama.
    I sukieneczka piękna...
    Tylko mam mały problem:
    Mój syn chyba nie będzie chciał w tym chodzić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mów hop, a może pomysł nada się na dołączenie do jakiegoś stroju, może niekoniecznie z tiulu

      Usuń
  2. śliczna tutu:)
    zdolniacha z Ciebie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie wytłumaczone, jak jeszcze raz zapyta, jak zrobić po twoim kursie, znaczy, że jest kompletnym idiotą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nooooo gratki ! Ja się jednak nie nadaję do takich dzieł :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję, ja to nie mam smykałki to takich pomysłów, spódniczka superaśna. Moja córka uwielbia takie spódniczki tiulowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę talentu naprawdę, też chciałabym umieć tworzyć takie rzeczy. Zastanawiam się jakie buty do spódniczki wybierzesz... może coś z tego https://butymodne.pl/trzewiki-i-polbuty-dzieciece-c25960.html ? Mają tutaj super buty trzeba przyznać

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się nasza przestrzeń, zostaw tu coś od siebie.

AddThis