home o nas Dziecko Mama Moda Lifestyle Lovestyle Zuza mówi Współpraca

niedziela, 14 czerwca 2015

Krupnik z kaszą jaglaną



Składniki:

80 gram kaszy jaglanej
2 podudzia
ok. 1,5-2l wody
3 średniej wielkości marchewki
2 małe pietruszki / 1 średnia
1 mały seler / kawałek dużego
biała część selera
natka pietruszki
3 mniejsze liście laurowe
2 ziarenka ziela angielskiego
1 ząbek (polskiego!) czosnku
sól (ja użyłam himalajskiej)
pieprz


Przygotowanie:

1. Zalewamy mięso 2l wody z 1 łyżką soli i odstawiamy na 30 minut.

2. Wylewamy wodę, wlewamy nową (mięsko zostaje :P) i zagotowujemy mięsko z wodą. 

3. Zdejmujemy „szumy”, wrzucamy ziele angielskie, liście laurowe i czosnek, zmniejszamy ogień i gotujemy dalej.

4. Marchewkę kroję w paski, pozostałe warzywa wrzucam w całości (nie lubię ich w zupie, po gotowaniu wyjmuje je; można dodać ziemniaki (w kostkę) – ja nie dodaję, Zulczi jest uczulona). Wrzucam warzywa i dalej gotuję. 

5. Przepłukuję kaszę jaglaną wrzątkiem – podobno pomaga usunąć goryczkę, robiłam raz bez zalewania wrzątkiem i nie czułam różnicy (zero goryczy).

6. Doprawiam solą himalajską i pieprzem.

7. Wrzucam kaszę do zupki i od tego momentu gotuję nie dłużej niż 15 minut (10 jest ok J)

8. Wyjmuję warzywa – poza marchewką, wyjmuję mięsko i skubię do osobnej miseczki. 



9. Do miseczek dodaję mięsko, wlewam zupkę i dodaję odrobinę świeżej natki z pietruszki.

Smacznego!




6 komentarzy:

  1. Biała część selera czy pora?

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię podobny przepis, ale póki co zajadam się nim tylko jak:) Mój A. wciąż pozostaje mlekopijem a na inne jedzenie patrzy z nieukrywaną niechęcią:)

    OdpowiedzUsuń
  3. My uwielbiamy :) Co jakiś czas robie . Często dodaje do zup kasze jaglana albo kuskus :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham kaszę jaglaną :) krupniku z nią jeszcze nie jadłam, zrobię w tygodniu, ale bez mięsa, ponieważ jestem wegetarianką. ja proponuję kaszę jaglaną z bananem i olejem kokosowym

    pozdrowienia!
    Joasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie piszesz. :) zapraszam do obserwowania mojego bloga.http://aleksandra-lajfstail.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się nasza przestrzeń, zostaw tu coś od siebie.

AddThis